Klanten vertellen

 

Claudia

"Deze vorm van begeleiding kwam in de eerste instantie erg dichtbij en was even wennen, maar al gauw werd duidelijk dat juist deze hulp in mijn privé-situatie het beste en meest efficiënte voor mij was. Niet iedere hulpverlener zou ik toegestaan kunnen hebben maar Annerie hield zich aan alle regels die voor mij noodzakelijk waren en zijn. Er is veel ten goede veranderd; ik heb meer structuur en meer overzicht in administratieve- geld- en huishoudzaken en ik hoop nog verder te komen op deze manier". Claudia vanaf 2010

Cobie

"Door de zorg en begeleiding van Annerie krijg ik beter structuur in mijn leven, in mijn huis en voor mijzelf". Cobie, vanaf 2006

Ruth

"Annerie is een uitstekende organizer die goed overzicht heeft en van aanpakken weet!" Ruth, jan 2014

Wim van Zuiden

"Wij hebben veel opgestoken van de tijd dat Annerie mijn vrouw Hanny begeleidde. Het belangrijkste was het vertrouwen in de omgang met Annerie. Haar oprechtheid en eerlijkheid waren de basis van dit intense vertrouwen". Wim, namens zijn overleden vrouw Hanny 2007 - 2014

Elburger Boekhandel

"Voor wij met de verbouwing van onze winkel begonnen heeft Annerie de basis gelegd door ons magazijn overzichtelijk en meer werkbaar te maken. Haar advies om afscheid te nemen van HEEL VEEL (verouderde) spullen zijn van grote waarde geweest. Wat hebben we er een ruimte bij!".  Elburger boekhandel, dec. 2013

Willeke

"Geleidelijk aan merk ik dat de hulp van Annerie die toen onvoldoende wilde 'landen' in mijn leven van alledag, onbewust tóch nog ergens is opgeslagen. Nu het wat beter met me gaat (oa door medicatie die beter bij me past) merk ik dat ik er toch de vruchten van aan het plukken ben. Overzicht in mijn leven krijgen is een groeiproces, het kost nu eenmaal tijd". Willeke, 2011 - 2013

Carla

“Een aantal jaren had ik een organizer, die me goed hielp maar ik liep er tegenaan dat zij mij niet begreep in mijn christen zijn. Ik bedacht me dat ik ooit op een EO-dag een stand had gezien van chr. organizers, en dat ik (dank aan mijn bewaarzucht) daar nog een kaart van had. Na een paar weken ging ik met Annerie aan de slag. Het was inderdaad erg fijn over ook mijn geloofsworsteling t.a.v. mijn stoornis te kunnen praten. Ik heb een dysthyme stoornis en heb moeite om mijn huishouden draaiende te houden en ben door omstandigheden nooit echt aan opruimen en wegdoen toegekomen. Mijn man kan, door zijn zeer drukke baan, weinig meehelpen en er was ook zorg om de kinderen, die ook een stoornis hebben. Met Annerie heb ik veel keuzes leren maken. Ze hielp me “bij de les” te blijven, beslissingen te nemen om dingen weg te doen en de grote stapel die ik zelf als een berg van een probleem zag in stukjes te verdelen. ‘Hou het klein’ hoorde ik steeds weer. Inmiddels ben ik er achter dat ik tevens ADD heb, en dat verklaart ook het een en ander. We kwamen erachter dat het niet zo slecht is om na een aantal jaren te wisselen van hulpverlener, omdat sommige processen die (nog) niet lukken, frustrerend naar beide kanten kunnen gaan werken. We zijn goed uit elkaar gegaan“. Carla, december 2013

Anoniem

"Ik heb de begeleiding door Annerie als zeer prettig ervaren! Ze heeft een groot inlevingsvermogen, gaat zeer respectvol met je om en verstaat de kunst om in jouw 'probleem/valkuilen' te duiken. Annerie is zeer doortastend en beschikt over een groot doorzettingsvermogen. Van harte aanbevolen!" Anoniem, 2011 en 2012

Ineke

"Ooit begon ik als kostwinner. Ik ben van de net na-oorlogse generatie. Dus leerde ik zuinig aan te doen. En nu heb ik best een royaal leven met de mogelijkheid spullen aan te schaffen. In mijn huidige leven komt steeds de vraag naar boven 'heb je het nodig?' Nou eigenlijk niet. Vanwege het verleden heb ik moeite met het wegdoen. En Annerie heeft me geholpen keuzes te maken". Ineke, april 2011

Jannie van den Pol-Spek

"Annerie heeft mij geholpen alle administratie overzichtelijk in een map te doen. En nu ik meer overzicht heb kan ik het zelf bijhouden". J.A. van den Pol- Spek, 2008 en 2011

Margriet

“Na ons eerste telefonisch contact was ik al beetje gerustgesteld. Annerie kwam heel vriendelijk over en na onze eerste kennismaking bleek dit ook echt waar te zijn. Haar open houding en professionele manier van doen gaven me al gauw het gevoel dat ik er goed aan gedaan had contact met haar te zoeken. Op een rustige en overzichtelijke manier ben ik beetje bij beetje met Anneries hulp door al mijn zooi heen gegaan tot de hele boel weer geordend was. Ik vind dat ze heel goed gekeken heeft naar welke manier van ordenen nu het beste bij mij past. Annerie had goede tips en ik vind dat ze doortastend is, goede vragen stelt en heel praktisch is in hoe je dingen aanpakt.” Annerie: “ik vind je een prima organizer, je staat gewoon naast de klant, je bent doortastend en overziet wat er nodig is en je bewaakt de tijd. De manier waarop je ondersteuning biedt bij het opruimen/ ordenen/ opnieuw een plek geven van spullen is gewoon helder.” Margriet, april 2009

Antoinette

"Ik had deze organizer gekozen oa vanwege de christelijke identiteit en dat was de grondtoon van ons contact, het werk en de manier van uitvoeren. Dat ervoer ik als bijzonder prettig omdat de organizer uitstraalde dat we gelijkwaardig zijn. Ik schaamde me voor mijn onmacht alles goed te organiseren, en er was ruim begrip voor, maar mij werd ook gewezen op mijn positieve kwaliteiten. Dit en de zelfonthulling van Annerie over verschillende zaken zorgde voor een vertrouwde sfeer en open contact en zo kon er goed en doelgericht gewerkt worden. Nadruk werd gelegd op latent aanwezig zijn van mogelijkheden, zowel in mij, als in mijn huis en met mijn spullen, en dat werkte stimulerend"! Antoinette, 2008 en 2011

Dorien

“Ik begon me steeds onplezieriger te voelen in mijn eigen huis. Zo’n gevoel dat je huis steeds meer dichtslibt. Hoe doorbreek je dat? Waar begin je met opruimen? Wat gooi je weg en wat niet (als je zo’n weggooi-fobie hebt als ik)? Annerie hielp me om het plank voor plank aan te pakken. Ze liet zich niet afleiden, maar werkte met mij samen door de stapels heen tot het einde. En dan is het begin gemaakt, en ga je er weer gat in zien! Vervolgens kun je zelf weer verder met afgesproken opdrachten, die steeds ruimer worden totdat je je hele huishouden weer op de rit hebt. Het samen-doen, het gehoord-worden in je twijfels en overwegingen (of ben ik de enige die dat nodig heeft?), de praktische tips voor dat waar je ongemerkt op bleef hangen, dat alles helpt je om moedige beslissingen te maken. Ik geniet van de ruimte in mijn huis!” Groetjes, Dorien. april 2007

Els

"Er werden van te voren duidelijke afspraken gemaakt. Ik merkte dat ik graag alvast wilde opruimen voordat Annerie kwam, maar in de brief stond nadrukkelijk dat ik dat niet mocht doen. Op de dag zelf hebben we flink aangepakt. Twee kasten helemaal opgeruimd! Ik had verwacht dat ik regeltjes aangeleerd kreeg over hoe je een kast indeelt, maar het ging vooral om systeem aanbrengen en uitsplitsen. Ik zag ook dat ik best dingen kon sparen bv. bolletjes wol, maar door er een eigen kist van te maken kreeg ik weer overzicht. Heel inspirerend om dit samen met Annerie te doen door haar krijg ik er weer plezier in! Bedankt, Els Rijken, oktober 2005

Gertrude

“Dit is mijn ervaring van een dagje organizen en de uitwerking daarvan. Mijn huishouden bestaat uit een man en vier opgroeiende kids tussen de zes en veertien jaar en alles wat daarbij komt kijken. Ik had het gevoel dat ik in mijn eigen huishouden vastliep door alle spullen die we in de loop van de jaren heen ongemerkt verzameld hadden. Het enige wat in mij opkwam was: help, mijn huis wordt te klein, ik krijg het niet meer opgeruimd. Dat blijkt achteraf best mee te vallen want wat gebeurde er die dag? Annerie en ik gingen samen zitten bij een kast en gingen grondig door álles heen. Zelfs tot aan de laatste knikker… “Heb je het nodig of kan het weg…” was de vraag die de hele dag terugkwam. De meerwaarde van een PO is dat er beslissingen moeten vallen… En bij het inzakken is zij degene die je daar doorheen werkt. Na het opschonen van de spullen was er ruimte gecreëerd en Annerie kwam met allerlei handige tips om de kast opnieuw in te richten. Zo slingerde de post overal rond. Hier is een houten Ikea postbak voor aangeschaft waar de post bij binnenkomst direct in gaat. De knutselspullen van de kids hebben een vaste plek gekregen. Lampjes van de fiets liggen in een laatje van een kastje bij de achterdeur. Borstel en haarspeldjes van dochterlief hebben een mandje gekregen zodat er ’s morgens niet meer gezocht hoeft te worden. En ga zo maar door... Ik moet zeggen nu alles een vaste plek heeft, ruimt het door alle gezinsleden veel makkelijker op met als gevolg dat we met z’n allen veel prettiger leven. 1 hoeraatje voor de Professional Organizer!" Gertrude, juni 2005